כך תוכלו לעזור לילדיכם להתמודד עם בדידות במהלך בידוד או סגר

Black and White World Day Against Child Labor Poster

כך תוכלו לעזור לילדיכם להתמודד עם בדידות במהלך בידוד או סגר

 

עד סוף שנת 2019, רוב הילדים בילו את ימיהם באינטראקציה מתמדת עם בני משפחה, חברים, מורים ושכנים. ואז, התפרצה מגפת הקורונה.

 

כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, קהילות ברחבי העולם סגרו זמנית בתי ספר, מרכזי טיפול בילדים, מסגרות אחר הצהריים, גני שעשועים ועוד. משפחות רבות שוהות בביתן, מה שמגביל את היכולת של הילדים לבלות עם חבריהם ובני משפחה שאינם מתגוררים עימם. עבור ילדים ומתבגרים, שינויים אלה גורמים באופן מובן לתחושת בדידות גדולה.

כיצד בדידות משפיעה על ילדים

בדידות עקב מגפת הקורונה קשה במיוחד עבור ילדים. בהשוואה למבוגרים, ילדים בדרך כלל מתקשים לתקשר את הרגשות שלהם. במצב זה, ילדים אינם יכולים להסתמך על אסטרטגיות התמודדות מוכרות, כמו ביקור אצל חברים.

 

ריחוק חברתי גם מונע מילדים לבלות עם בני גילם בתקופה חשובה של צמיחה והתפתחות חברתית. חברויות עם ילדים אחרים יכולות להעניק להם תמיכה משמעותית, לבנות תחושת שייכות ולעזור להם לפתח את זהותם האישית.

 

בדידות אצל ילדים ומתבגרים מדאיגה גם משום שהיא יכולה להשפיע לטווח הארוך. מחקרים מראים כי בדידות בקרב ילדים, במיוחד לאורך תקופות ממושכות, קשורה למצבים בריאותיים נפשיים כמו דיכאון וחרדה גם בשנים הבאות.

איך אפשר לעזור לילדים להתמודד עם בדידות

עד כמה שהריחוק החברתי מתסכל ומשעמם, חשוב להמשיך לנקוט בצעדים למניעת התפשטות הנגיף. פירוש הדבר הוא לשמור על מרחק ביניכם וילדיכם לבין אנשים אחרים כשאתם נמצאים מחוץ לבית. בנוסף, תוכלו לעזור להם להתמודד עם הבדידות שהם חווים בדרכים הבאות:

ספקו להם ביטחון נוסף בבית

ילדים זקוקים למערכות יחסים בטוחות ומרגיעות עם הוריהם בתקופות מתוחות. עזרה לילדים צעירים יותר להתמודד טוב יותר עם הבדידות כרוכה בהפגנת אהבה פיזית, כמו חיבוקים ונשיקות לעתים תכופות יותר.

 

חשוב שתהיו שם עבור ילדיכם ותבדקו באופן קבוע מה שלומם. במידת האפשר, נצלו את העובדה שאתם יותר בבית כדי לבלות איתם עוד קצת ולהנות מפעילויות משפחתיות שכולכם אוהבים.

כתבנו מאמר על חיזוק חיובי לתלמידים ותוכלו להשתמש בדגשים ממנו גם בבית

הישארו בקשר עם המשפחה והחברים

קבעו שיחות טלפון או שיחות וידאו כדי לאפשר לילדיכם לבלות עם המשפחה המורחבת והחברים חשובים להם. זה נכון שאי אפשר להיפגש בבתים, אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לשוחח. עודדו כל יצירת קשר כזו ואף הזכירו להם לעשות זאת על בסיס קבוע.

דברו על רגשות

ילדיכם עשויים להיות עצובים מפני שהחמיצו אירוע חברתי מהנה, כמו מסיבת יום הולדת. הכירו ברגשותיהם, שאלו על התחושות שמלוות אותם והראו להם שאתם מבינים אותם. אפשרו להם להוביל את השיחה, במקום להניח הנחות לגבי האופן שבו הם חושבים ומרגישים. אתם יכולים גם לשקול לתת לילדיכם ספר שמתאים לגיל העוסק בבדידות. זה יכול ללמד אותם אוצר מילים לתיאור הרגשות שלהם.

מצאו יחד מטרה יומית

בילוי בביצוע פעילויות בעלות ערך יכול לתרום למבנה וליצירת מטרה יומית. זה יכול לעזור לילדיכם להתמודד עם השינוי בשגרה שלהם. הם עשויים למצוא משמעות באמצעות קריאה, רכיבה על אופניים, נגינה, אפייה, הלבשה, ציור, כתיבה, נטיעת צמחים או בנייה של דברים. עודדו את היצירתיות הייחודית של הילדים. כדי להניע אותם לעשות זאת, שקלו לארגן "מופע כישרונות" בוידאו ולהזמין משפחה או חברים.

לסיום

אם ילדיכם מרגישים בדידות במהלך תקופת הקורונה, ישנן דרכים חיוביות כמו אלה למעלה שבהן תוכלו לתמוך בהם ולעזור להם להתגבר על התחושות האלה. לנו, כמבוגרים, יש את האמצעים לסייע להם לעמוד על רגליהם ביציבות וביטחון גם בתקופות מאתגרות כמו זו הנוכחית, וזה חלק מתפקידנו כהורים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!